vCard icon

Lataa yhteystietoni vCard-muodossa.

Hanna Leipämaa-Leskinen

Yliopistotutkija

KTT
Markkinoinnin ja viestinnän yksikkö, Markkinointi
etunimi.sukunimi@univaasa.fi (korvaa skandinaaviset merkit)
029 449 8496
Wolffintie 34, 65200 Vaasa
Tervahovi A322
Vastaanottoajat:
Ke 12-14

Positiot:

Koulutusohjelmajohtaja Markkinoinnin johtamisen maisteriohjelma

Hallituksen jäsen Kulutustutkimuksen seura ry

Yliopistokollegion jäsen

 

Opetus (lv 2018-2019):

Cultures of Consumption

Kulttuurinen kuluttajamarkkinointi

Digitaalinen markkinointi ja viestintä

Graduohjaus

 

Tutkimusprofiili:

Tutkimukseni sijoittuu kulutustutkimuksen ja markkinoinnin kentälle. Olen kiinnostunut kulutuksen arkisista tilanteista ja niissä ilmenevistä haasteista, esimerkiksi millaisia ristiriitoja ruoan kulutusvalinnat voivat synnyttää kuluttajalle ja miten kuluttaja navigoi vastuullisten ja ei-niin-vastuullisten kulutusvalintojen keskellä. Lisäksi tutkimukselleni on tunnusomaista kulutuksen eettisyyden pohtiminen, esimerkiksi missä määrin vähävaraiset kuluttajat pääsevät osaksi kulutusyhteiskuntaa.

Liikkeenjohdon ja markkinoinnin näkökulmasta kuluttajien arjen haasteiden ja laajemman kulutuskulttuurin ymmärtäminen on oleellista, jotta niihin voidaan kehittää aidosti kuluttajalähtöisiä ratkaisukeinoja. Tällä hetkellä olen kiinnostunut paikallisista (lähi)ruokaverkostoista ja siitä, miten kuluttajat ottavat uudenlaisia rooleja niiden kehittämisessä.

 

Uusimmat julkaisut:

Researchgate

  • Leipämaa-Leskinen, Hanna, Henna Syrjälä & Pirjo Laaksonen (2018). Pride: Silenced Pride in Scarce Consumption. In Syrjälä H. and Leipämaa-Leskinen H. (eds), Seven Deadly Sins in Consumption, Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing Limited.
  • Leipämaa-Leskinen, Hanna, Henna Syrjälä & Minna-Maarit Jaskari (2018). A semiotic analysis on cultural meanings of eating horsemeat. Qualitative Market Research. https://doi.org/10.1108/QMR-12-2016-0126
  • Turunen, Linda Lisa Maria, Hanna Leipämaa-Leskinen & Jenniina Sihvonen (2018). Restructuring Secondhand Fashion from the Consumption Perspective. In Vintage Luxury Fashion (pp. 11-27). Palgrave Macmillan, Cham.

  • Leipämaa-Leskinen, Hanna, Lotta Alhonnoro, Pirjo Laaksonen & Hanna-Mari Toivanen (2017). Hiljaiset äänestävät jaloillaan ? Kosmetiikan kuluttamisen arkisia kannanottoja. Kulutustutkimus.Nyt 2: 48-64.
  • Syrjälä, Henna, Minna-Maarit Jaskari & Hanna Leipämaa-Leskinen (2016). Object agency of a living/non-living entity: Illustrations from a case of horse/horsemeat. Research in Consumer Behavior: Consumer Culture Theory, co-edited by Russell Belk et al., Vol 18, pp. 65-91.

Selected for publication in an edited volume of the best papers from the 2016 Consumer Culture Theory Conference.

  • Leipämaa-Leskinen, Hanna, Henna Syrjälä & Pirjo Laaksonen (2016). Conceptualizing non-voluntary anti-consumption: a practice-based study on market resistance in poor circumstances. Journal of Consumer Culture, 16(1), 255-278. In media: HS, Yle
  • Jaskari Minna-Maarit, Hanna Leipämaa-Leskinen & Henna Syrjälä (2015). Revealing the paradoxes of horsemeat ? The challenges of marketing horsemeat in Finland. The Nordic Journal of Business, 64(2), 86?102.
  • Jaskari, Minna-Maarit, Leipämaa-Leskinen, Hanna & Syrjälä, Henna (2015). Have you ever eaten horsemeat? Illustrating paradoxes of horsemeat consumption in Finland. In Film Festival of the Association for Consumer Research, North American Conference, New Orleans, 1-4.10.2015.
  • Syrjälä, Henna, Hanna Leipämaa-Leskinen & Pirjo Laaksonen (2015). Social needs in Finnish young adults' mundane consumption. Young Consumers 16(3), 301?315.
  • Turunen, Linda Lisa Maria & Hanna Leipämaa-Leskinen (2015). Pre-loved luxury: identifying the meanings of second-hand luxury possessions. Journal of Product and Brand Management, 24(1), 57-65.
  • Syrjälä, Henna, Hanna Leipämaa-Leskinen & Pirjo Laaksonen (2014). Money talks: Reproducing deprivation and empowerment in poverty through discursive practices. Research in Consumer Behavior: Consumer Culture Theory. Edited by Russel Belk, John Schouten and Diane Martin.

Selected for publication in an edited volume of the best papers from the 2014 Consumer Culture Theory Conference.

  • Leipämaa-Leskinen, Hanna, Henna Syrjälä & Pirjo Laaksonen (2013). Is a small life enough? Finnish poor consumers' negotiations of the meanings of necessary consumption. In Hansson, L, Holmberg U. & Brembeck H. (eds.) Making Sense of Consumption ? Selections from the 2nd Nordic Conference on Consumer Research 2012. Gothenburg: Centre for Consumer Science, 25?40.

    Julkaisut ja asiantuntijatehtävät

    » Tutkimustietokanta SoleCRIS
    X

    Lähetä palautetta tästä sivusta

    Nimesi

    Sähköpostiosoitteesi

    Palautteesi