Ohjeet opiskelijalle sähköiseen tenttiin

EXAM saliin kulku ja valvonta

Sähköisen tentin sali D123 sijaitsee Tervahovi-rakennuksen meren puoleisessa päädyssä 1. kerroksessa. Vaikka henkilöllisyyttä ei ennen saliin menoa tarkistetakaan, haluaisimme muistuttaa, että saliin tehdään pistokokeita. Lisäksi tentin tekeminen toisen puolesta on rikos, josta ilmoitetaan aina poliisille. Tilassa on reaaliaikainen ja tallentava videovalvonta (kuva ja ääni).

Ennen sähköisen tentin tekoa olet

  • Varmistanut, että sinulla on oikeus kyseisen opintojakson suorittamiseen.
  • Ilmoittautunut tenttiin EXAMissa https://exam.uwasa.fi.

Mitä mukaan sähköiseen tenttiin?

Tenttisaliin tulee ottaa mukaan vain kuvallinen henkilöllisyystodistus / muovinen opiskelijakortti (ei digitaalista opiskelijakorttia). Jätä päällysvaatteesi ja muut henkilökohtaiset tavarat tenttisalin ulkopuolella olevaan naulakkoon tai lukittavaan lokerikkoon. Huolehdi, että puhelimesi on suljettuna tai äänettömällä lokerikossa. Opiskelijan kasvot on oltava nähtävissä kameroilla eli lippikset tai muut kasvot peittävät päähineet ovat kiellettyjä. Sähköisen tentin sali on hajusteeton. Huomioithan hajusteyliherkät kanssaopiskelijat tenttiin tullessasi. Opiskelijoilla on tenttisalissa käytettävissä kuulosuojaimia ja tarjolla on myös nenäliinoja. Jos sinulla on jokin lääketieteellinen syy, jonka vuoksi tarvitset erityisjärjestelyjä tenttiä varten (allergia, astma, sokeritauti, krooninen suolistosairaus tms.) tulee tästä olla yhteydessä etukäteen exam(at)uva.fi.

Tentin kesto

Sähköisen tentin tekemiseen varattu aika on tentistä riippuen 55/115/175 minuuttia. Myöhästyminen vähentää tenttiaikaa. Tentin suorituspisteeltä (tietokoneelta) ei saa poistua tenttivastauksen ollessa kesken. Tentin voi palauttaa heti kun on valmis, sähköisessä tentissä ei tarvitse odottaa 45 minuuttia ennen kuin voi poistua tentistä.

Ongelmatilanteissa

  • Jos EXAM menee jumiin, sulje selain, käynnistä selain uudelleen ja kirjaudu EXAMiin. EXAM tallentaa vastauksesi minuutin välein.
  • Jos sinulla on ongelmia itse koneen kanssa, voit käynnistää koneen uudelleen näytön virtapainikkeesta. Odota muutama minuutti koneen uudelleen latautumista virtuaalipalvelimelta.
  • Jos sinulla on ongelmia lokeroiden kanssa, ole yhteydessä Tervahovin vahtimestareihin.
  • Lomake, jolla voit ilmoittaa tentin keskeytymisestä tai estymisestä
Päivitetty 14.11.2019 - Verkkotoimitus
Login