Alkaako kesäloma nyt?

Julkaistu 16.05.2016.

Viime viikolla oli jo lämmintä. Silloin on kiva viettää aika parvekkeella :)

Viime viikolla loppui viimeinenkin viestinnän kurssi tältä keväältä. Tajusin, että minulla on jäljellä enää yksi pakollinen kurssi koko yliopistoaikana.

Huokaisin viime viikolla pitkään ja hartaasti, kun viimeinen viestinnän kurssi loppui. Nyt saan keskittyä  kasvatustieteisiin, jotka jatkuvan kesän yli. Viime viikolla parvekkeella istuessa pystyin vihdoin rentoutumaan ja päätin, että kesä on täällä.

Kiireisen kevään jälkeen tajusin, että minulla on jäljellä enää vain yksi pakollinen digitaalisen median maisteriohjelmaan kuuluva kurssi. Toki olen ajatellut ottaa viestinnän kurssin ja gradun lisäksi vielä markkinointia, mutta pakollinen osuus alkaa minun yliopistoajastani käydä vähiin. Enpä olisi neljä vuotta sitten uskonut, että olisin tässä tilanteessa jo nyt.

Viime viikolla loppui verkkomarkkinoinnin kurssi. Haluan kertoa kurssista tarkemmin nyt kun olen käynyt sen. Kurssi järjestettiin siis yhteisesti viestinnän ja markkinoinnin opiskelijoille. Oli mukavaa päästä tutustumaan uusiin ihmisiin ja saada jonkinlainen kuva siitä, millaista markkinoinnin opiskelu on Vaasan yliopistossa. Kurssilla oli tarkoitus suunnitella oikealle yritykselle viestintä- ja markkinointisuunnitelma. Ryhmämme sai tehtäväksi suunnitella sen eräälle korualan yritykselle.

Haastattelimme ensin yrittäjää ja päätimme yhdessä tuumin panostaa verkkokauppaan. Teimme yritys- ja asiakasanalyysin ja pidimme videoneuvottelun yrittäjän kanssa. Kaikki tehtiin siis yhteistyössä yrittäjän ja ryhmän kesken. Kurssiin kuului myös viikkotehtävä, jossa piti pohtia esimerkiksi hakukoneoptimointia. Kurssin loppuvaiheessa testasimme Eye Tracking -testillä verkkokaupan eri etusivuvaihtoehtoja ja infotekstejä. Testin avulla siis voidaan havaita koehenkilön silmien liikkeistä, mihin huomio nettisivuilla kohdistuu. Testin tuloksia havainnollistaa esimerkiksi lämpökartta. Testiosuus oli yksi kurssin mielenkiintoisimmista asioista, sillä meillä oli oikeasti koehenkilöt mukana testauksessa. Lopuksi teimme videon omista kehitysehdotuksistamme ja äänestimme luokan kanssa mielestämme parhaan videon.

Kurssiin kuului siis paljon asiaa, mutta se oli antoisa. Oli hyvä, että mukana oli sekä viestinnän että markkinoinnin opiskelijoita, sillä siten ryhmässä oli monipuolista osaamista. Vaikka kurssi oli työläs, toivon silti, että tällaisia kursseja olisi enemmän yliopistossa. Opiskelijan motivaatio on korkealla, kun saa tehdä töitä oikealle yritykselle. Ainakin meidän ryhmässämme jokainen opiskelija oli täysillä mukana ja yhteistyö toimi hyvin.

Toivotan hyvää kesälomaa niille, joilla se alkaa. Minulla on jäljellä vielä pari tenttiä ennen kuin pääsen lomareissulle!

Kommentit:

Ei kommentteja toistaiseksi.

Kommentoi:

Tämä on Captcha-kuva (http://en.wikipedia.org/wiki/Captcha). Sen näyttämiseen tarvitaan graafinen selain.
Tämä on Captcha. Sinun täytyy syöttää kuvassa näkyvät merkit ottaen isot ja pienet kirjaimet huomioon.
*Pakollinen kenttä

Takaisin

X

Lähetä palautetta tästä sivusta

Nimesi

Sähköpostiosoitteesi

Palautteesi

 
Päivitetty 16.05.2016 - Verkkotoimitus
Login