Marketing Goes...

thumbnail_mikkoluento1.JPG

21.11.2018 0 comments.

Marketing goes... myynnin digitalisaatio

Myynti – samoin kuin markkinointi – on ollut viimeisten vuosien aikana valtavien muutosten kourissa. Suurin syy tähän on digitaalisuus ja sen tuomat uudet tekniset mahdollisuudet. Niin sanottujen kylmien soittojen määrä on vähentynyt, kun sisällöntuotannon merkitys myyntiliidien hankinnassa on kasvanut.

thumbnail_petra.png

06.11.2018 1 comments.

Marketing goes... towards equality and diversity

Why do we need to discuss equality and diversity in energy transitions? My first (ever) blog post is about participating and presenting my research at the Nordic Energy Equality Network (NEEN) Workshop, 25th and 26th of September in Copenhagen. This was the second time Nordic Energy Research organized a Workshop to discuss and envision a network to support gender equality and diversity in the Nordic Energy sector. You can read more about this at the Nordic Energy Research homepage.

thumbnail_markstrat_delegation_finland.jpg

05.06.2018 4 comments.

Opiskelua pelaamalla - yliopistossakin!

Erilaisia pelejä on hyödynnetty opetuksessa ja oppimisessa jo pitkään niiden innostavan ja motivoivan vaikutuksen vuoksi. Pelit voivat olla niin lautapelejä, seurapelejä, roolipelejä kuin vaikkapa yrityselämää simuloivia digitaalisia pelejä. Näitä kaikkia käytämme myös Vaasan yliopiston markkinoinnin opinnoissa. Mutta tarjoavatko erilaiset oppimispelit tai simulaatiot muutakin kuin kivaa vaihtelua opetukseen ja oppimiseen?

thumbnail_laptop-2557572_1920.jpg

27.02.2018 0 comments.

Marketing goes… pro gradut

Aina välillä me markkinoinnin opettajat ja tutkijat törmäämme ajatukseen, että markkinointi on vain luovaa ideointia, jolla ei ole varsinaisesti tekemistä kunnon bisneksen kanssa. Kuinka vanhanaikaista ja väärinymmärrettyä ajattelua se onkaan!

thumbnail_img_2023.jpg

08.02.2018 0 comments.

Marketing goes... Konffa!

Seminaarit ja konferenssit ovat tärkeä osa yliopistossa työskentelevien tutkijoiden ja opettajien työtä. Lähtökohtaisesti tutkimus on kaikessa läsnä, tutkijat ovat erilaisissa projekteissa, osa opettajista tutkii myös ja nekin jotka eivät tutki, usein kehittävät opetustaan tieteelliseen tutkimukseen perustuen.

thumbnail_garbage-1260833_640.jpg

11.09.2017 0 comments.

Marketing goes ... ruokahävikin kimppuun

Edellisessä blogissa esille nostettu kukkakaalitalkookin sen osoittaa - ruokahävikin vähentämiseksi tarvitsemme systeemitason muutoksia. 11.-17.09. vietetään kansallista hävikkiviikkoa. Ruokahävikin nostaminen osaksi yhteiskunnallista keskustelua on tärkeää, sillä ruoan päätyminen jätteeksi on paitsi taloudellisesti, myös ekologisesti ja sosiaalisesti kestämätöntä.

thumbnail_reko.png

31.08.2017 2 comments.

Marketing goes REKO

Tiesitkö että Vaasassa on Suomen suurin REKO-rengas? REKO on lähiruokaverkosto, joka tuo kuluttajat ja tuottajat yhteen ilman välikäsiä mahdollistaen paikallisten elintarvikkeiden ostamisen suoraan tuottajilta. Tuotteiden myynti ja tilaus hoidetaan tuottajien ja kuluttajien yhteisten Facebook-ryhmien kautta ja tuotteiden vaihdanta tapahtuu viikoittain ennakkotilausten pohjalta sovitussa paikassa. Verkosto on lähtöisin Pietarsaaresta ja Vaasasta, joissa ensimmäiset renkaat aloittivat...

thumbnail_shirt-1902601_640.jpg

13.06.2017 0 comments.

Marketing goes ... verkkokirpputoreille

On tullut taas se aika vuodesta, jolloin kesä kolkuttelee ovella ja on aika tehdä kodin kevätsiivous. Ehkä jo kuulut niihin, jotka KonMari henkeen haluavat päästä eroon kodin nurkissa pyörivistä ylimääräisistä tavaroista. Näin etenkin lapsiperheissä, joissa sesongin vaihtuessa käydään läpi vaatekaappeja ja komeroita ja metsästetään samalla lapsille uusia ulkovaatteita, kenkiä ja tarvikkeita. Kuluttajien välisestä kirpputorikaupankäynnistä onkin muodostunut suosittu...